יום רביעי, 8 בינואר 2014

האח והאחות

רגשות אשם זה משהו שאני מאוד טובה בו, כנראה שכמו כל אמא, אבל באמת שאני מצטיינת בתחום.
אני יודעת שלהשתכשך ברגשות האלו זה משהו שלא מועיל לאף אחד, ואני עובדת קשה כדי להתמודד איתם.

בהריון עם פיצקה היה לי קצת יותר קשה לשלוט בעניין, ולקראת הלידה רגשות האשם כבר צפו ועלו על גדותיהם.
הרגשתי שאני הולכת לחרב את עולמו של תוקוש,
לשנות לנצח את חייו כפי שהוא מכיר אותם,
ולגזול ממנו את כל החום והאהבה שמקיפים אותו.

כשהחלו הצירים כבר אי אפשר היה לעצור את הבכי שבכיתי על תוקוש
(וגם קצת עליי. ריחמתי על עצמי על כל מה שאני עומדת לעבור. גם ברחמים עצמיים אני טובה לא פחות).
את הסיפור לפני השינה העברנו בצירים ובדמעות:
למחרת פיצקה הצטרפה אלינו, ועם כל יום שעובר אני מבינה יותר כמה שטעיתי
(לגבי רגשות האשם. לגבי הרחמים העצמיים לא טעיתי בכלל...)

לא העליתי על דעתי שנוכחותה של פיצקה בחייו של תוקוש דווקא תחזק אותו,
תשריש אותו עוד יותר אלינו, אל המשפחה,
ושהוא ייתמלא בטחון מהעובדה שיש לו אחות, ושהיא רק שלו.



הֵם בִּלּוּ אֶת זְמַנָּם בִּנְעִימִים,
טִיְּלוּ בְּג'וּנְגֶּל,
קָטְפוּ וְאָכְלוּ בַּנָּנוֹת,
הִתְקַלְּחוּ בְּמִי הָאֲגַם
וְשִׂחֲקוּ בְּיַחַד.

אַבָּא פילפיל אָהַב אֶת אִמָּא פילפילה
אִמָּא פילפילה אָהֲבָה אֶת אַבָּא פילפיל
ושניהם אָהֲבוּ מְאֹד מְאֹד מְאֹד
אֶת יַלְדֵיהֶם, הפילפילון והפילפילונת,
הָאָח וְהָאָחוֹת.



*משפחת הפילפילים מאת אלונה פרנקל



8 תגובות:

  1. רגשות אשמה? רחמים עצמיים?? אצלנו?! במשפחה שלנו?!? לא יכול להיות...
    פיצקה (ליזה) ותוקוש (החופר) פשוט מ ק ס י מ י ם !!!
    אני חושב שזה בגלל ש- 90% מהגנים שלהם זה מאבסדודו... :-)

    השבמחק
  2. הו, כה מתוקים. אני מאוהבת.

    השבמחק
  3. מ ק ס י מ י ם !!!! לא כל יום רואים דברים כאלה אם בכלל .....
    נהניתי מהכתיבה ושיתוף הרגשות של יעלי
    פשוט נפלא מחכה להמשך......

    השבמחק
  4. איזה פוסט מקסים!!! גבע מדהים אותי כל פעם מחדש ביחס שלו לפוצקה. כמה חיבוקים ונישוקים ומשחקים... עוד מאז שהיתה בבטן והייתם קוראים ביחד סיפור לו ולה ולאף אחד אסור היה להפריע, ועד עכשיו כשרואים באיזה הערצה פוצקה מסתכלת עליו.... פשוט מקסים!

    השבמחק
  5. כתיבה מקסימה ותמונות מדהימות לא פחות!

    מתי הספר?!

    השבמחק
  6. הפוסט מאוד מרגש ואני יכול להבטיח לך שהרבה אמאות יתחברו עם רגשות שלך ..אני יכול להבטיח מניסיון איישי עם זוגתי. התמונות מדהימות

    השבמחק
  7. מרגש מאוד, מקסים
    המילים שלך נוגעות והתמונות מדהימות כרגיל
    אהבה

    השבמחק
  8. רק עכשיו נזכרתי בבלוג, דרך תגובות מחממות שלך בבלוג שלנו, רק עכשיו ראיתי תגובה של אלכס פה. ואני שמחה, על הכל, על הבלוג היפה שלך, על הצילומים המדהימים, על שמחה שיש בחיים בזכות ילדים בחיינו ( שלכם ושלנו) . שמחה לגלות רגשות ומחשבות משותפות. הקיצור עכשיו נרשמתי

    השבמחק